Burger King delft het onderspit in de slag tegen Koning Filip: “Eigenlijk was het toch niet zo leuk, dat spel”

Burger King delft het onderspit in de slag tegen Koning Filip: “Eigenlijk was het toch niet zo leuk, dat spel”

Burger King geeft zijn nederlaag toe, nadat ze in een opvallende reclamecampagne op zoek gingen naar wie de koning is van België: Burger King of Koning Filip. In de slag die er woedde tussen de fastfoodketen en de Belgische monarch, delft de fastfoodgigant naar eigen zeggen nu het onderspit in het voordeel van koning Filip. Daarmee komt er een einde aan hun internationaal besproken actie.

LEES OOK. Het paleis is absoluut niet opgezet met reclamecampagne: “Wie is de beste koning: Filip of Burger King?”

LEES OOK. Mysterieus genootschap neemt wraak op Burger King voor frats met koning Filip… en denkt aan nog meer acties

WhoIsTheKing.be. Op een speciaal geanimeerde website gaven ze aan dat er twee koningen in het land zijn nu. Vanaf 21 juli 2013 staat Filip aan het hoofd van ons land, maar op 19 mei 2017 kwam Burger King met zijn eerste vestiging naar België. Daarom liet de hamburgergigant het Belgische volk voor eens en voor altijd kiezen met de vraag ‘Who is the king’?

Wie op de echte monarch wou stemmen moest al doorzetten, want de pagina probeerde je er steeds weer van te overtuigen om toch maar voor de Whopper I te stemmen. “Hij is niet diegene die frieten zal bakken”, zei de website destijds nog. “Val maar eens binnen bij hem om 23u en kijk maar eens wat er gebeurt”, klonk het daarna.

Burger King delft het onderspit in de slag tegen Koning Filip: “Eigenlijk was het toch niet zo leuk, dat spel”

Nadat ze met hun - op zijn zachtst gezegd - gewaagde actie de koning van België tegen zichzelf in het harnas hadden gejaagd, leek het erop dat de campagne snel afgelast zou worden. Er was immers geen toestemming gevraagd aan het koninklijk paleis voor het gebruik van de beeltenis van de monarch. Maar de fastfoodketen besloot zijn geluk nog net wat langer te tarten en liet de website whoistheking.be nog tot vandaag online te laten staan.

Nu gooien ze het bijltje erbij neer onder de mededeling: “Eigenlijk was het toch niet zo leuk, dat spel. We treden af.” Om hun woorden kracht bij te zetten, lieten ze de “king” uit hun logo op hun Facebookpagina ‘Burger King België’ in alle stilte verdwijnen. In een persbericht lieten ze ook nog weten dat het volk heeft beslist dat Filip koning der Belgen blijft. “Het resultaat van de stemming: 51% voor de Koning der Belgen”, meldt de burgergigant nog.

Corrigeer

MEER NIEUWS