Vrouw (30) krijgt 1 miljoen euro schadevergoeding nadat spuitbus met slagroom in gezicht ontploft

Vrouw (30) krijgt 1 miljoen euro schadevergoeding nadat spuitbus met slagroom in gezicht ontploft

Rebecca stierf een maand geleden na een gelijkaardig incident met hetzelfde type spuitbus. Foto: Instagram

De Franse rechtbank van Montauban heeft besloten dat Emilie Lada een schadevergoeding van één miljoen euro moet krijgen, nadat ze zwaargewond raakte door een ongeval met een spuitbus vol slagroom.

Toen Emilie Lada enkele huishoudelijke taken aan het uitvoeren was, had ze nooit gedacht dat een spuitbus met slagroom zo veel schade kon aanrichten. Toen ze haar chocolademousse wilde afwerken met slagroom, ontplofte de spuitbus en het plastic deksel werd hard in haar gezicht geblazen. De druk van de carbon dioxide in de fles was te sterk. Haar twee jonge kinderen en haar echtgenoot zagen alles gebeuren.

De vrouw werd in allerijl naar het ziekenhuis gebracht, aangezien ze in levensgevaar was. Ze bleef vechten en kon gedeeltelijk revalideren. Nu heeft ze echter, vier jaar later, nog steeds problemen met haar geheugen en mist ze een deel van haar smaak- en reukzin. Een deel van haar gezicht was weggebrand, maar haar wonden in haar gezicht konden weggewerkt worden door plastische chirurgie. Ze is nog steeds arbeidsongeschikt.

Nu moet de fabrikant van de Ard’Time spuitbus, F2J, en de verzekeringsmaatschappij AXA daarvoor de prijs betalen. Emilie Lada zelf krijgt 1 miljoen euro schadevergoeding, haar kinderen en echtgenoot elk 10.000 euro. Zij gaan in beroep, want ze vinden dat ook de supermarkt in kwestie verantwoordelijk is voor de schadevergoeding.

Niet de eerste keer

Het klinkt misschien als een bizar ongeluk en een alleenstaand geval, maar Emilie was niet de enige die verschrikkelijk hard geraakt werd door de spuitbus. Ook het Franse model Rebecca Burger is twee maanden geleden geraakt na een gelijkaardig incident met een bus slagroom van hetzelfde merk. Zij overleefde het incident niet.

De Franse fitnessblogster Rebecca Burger overleed in juni nadat een slagroomspuit in haar handen ontplofte en haar tegen de borst ramde. De vrouw overleed in het ziekenhuis aan een hartstilstand. Haar familie verspreidde destijds nog een waarschuwing via haar Instagramprofiel. “Gebruik dit product alsjeblief niet thuis. Tienduizenden van deze levensgevaarlijke bussen zijn in omloop.”

Corrigeer

MEER NIEUWS