Orange-klanten schrikken zich rot na hoge roamingkosten in het buitenland: “278 euro voor drie dagen Frankrijk”

Orange-klanten schrikken zich rot na hoge roamingkosten in het buitenland: “278 euro voor drie dagen Frankrijk”

Heel wat Orange-klanten schrokken zich de afgelopen dagen een bult nadat bleek dat er na hun bezoek aan het buitenland toch roamingkosten waren aangerekend. En dat ondanks de afschaffing ervan. Het telecombedrijf slaat mea culpa en belooft de fout snel recht te zetten.

Via de My Orange-app kunnen gebruikers controleren hoeveel minuten ze al gebeld hebben, hoeveel sms’en er verstuurd zijn en hoeveel minuten er gesurft is. Maar je kan ook zien voor welk bedrag je al buiten je vaste kostenbundel zit. En daar zat de afgelopen dagen het probleem. Want hoewel roamingkosten voor surfen, sms’en en bellen zijn afgeschaft in het buitenland, bleef die teller bij heel wat Orange-gebruikers oplopen. Gevolg: heel wat oplopende facturen waar Orange-abonnees helemaal niet over te spreken waren. Het regende de voorbije dagen dan ook heel wat klachten.

“Deze morgen wakker geworden met een rekening van 287 euro na drie dagen Frankrijk. Graag een rechtzetting in jullie app!”, laat een gebruiker weten op Facebook. “Ik ook 8,15 euro buiten bundel. Weet ook niet hoe ik eraan kom! Ook al meer dan 15 jaar trouwe klant! Denk toch om te veranderen!”, klinkt het dan weer bij een andere ontevreden klant.

Technisch incident

Orange slaat mea culpa. “Het klopt inderdaad dat in de My Orange-app of Customer Zone in veel gevallen het mobiele datavolume en de roaminginfo verkeerdelijk weergegeven wordt. Gebruikers krijgen dus kosten te zien die ze eigenlijk niet gemaakt hebben. Maar ze moeten zich geen zorgen maken: het gaat om een technisch probleem en er zal aan de gebruikers geen extra kost gefactureerd worden, dat wordt veelvuldig gecheckt”, bevestigt Orange-woordvoerder Jean-Pascal Bouillon aan Nieuwsblad.be. “We hebben intussen onze klanten pro-actief ingelicht via sociale media, zodat ze zich geen zorgen hoeven te maken.”

Wanneer het technisch incident precies verholpen zal zijn, kon men bij Orange nog niet kwijt. “Onze teams werken eraan deze foute informatie zo snel mogelijk te corrigeren opdat ze terug accurate verbruiksgegevens te zien krijgen. Wij excuseren ons uiteraard bij onze klanten.”

Corrigeer

POPULAIRE VIDEO'S

Het beste van Enkel voor abonnees