Nathalie maakt ijspop voor goed doel en daar heeft ze een heel goede reden voor

Nathalie maakt ijspop voor goed doel en daar heeft ze een heel goede reden voor

Nathalie Vandeputte en Gilberte Watté bij de ijskoningin: wie er een foto van wil, betaalt minstens 1 euro. Foto: slr

Tielt -

In De Traagheid in de Krommewalstraat in Tielt kun je nog de hele week op de foto gaan met een ijskoningin. Bloemiste Nathalie Vandeputte (51) maakte de pop voor De Warmste Week. De opbrengst van de actie gaat naar onderzoek naar leukemie steunt. Nathalie overwon onlangs zelf kanker.

Bloemiste Nathalie Vandeputte maakte de ijskoning speciaal voor De Warmste Week, de actie waarmee Studio Brussel nog de hele week geld inzamelt voor allerlei goed doelen.

Nathalie ging aan de slag met takken van de witte abeel en kwam zo tot een mooi resultaat. Er hangt ook een persoonlijk verhaal vast aan de pop. In september 2012 werd bij Nathalie immers borstkanker vastgesteld. “Ik wilde niet door de hel van chemotherapie gaan”, vertelt de vrouw.

In India

“Ik had al enkele sessies gevolgd, maar het werd me snel te veel. Ik besliste voor mezelf om een alternatieve behandeling te volgen, in India.”

“In de pure natuur overleven, dat was mijn strategie”, zegt Nathalie nog. “Door de bewegen en veel water te drinken, kon ik mezelf herbronnen. Daar heb ik ook geleerd om de juiste voeding in me op te nemen. Op die manier kon ik mijn immuunsysteem herstellen. Zo heb ik ook ‘de ziekte van de eeuw’ overwonnen.”

Gezondheidsreizen

Sindsdien verblijft de dame acht maanden per jaar in India. Daar wil ze mensen gidsen die een gezondheidsreis maken. De overige vier maanden van het jaar is ze uin Tielt. Daar leerde ze haar buurvrouw Gilberte Watté kennen, die bloemenzaak De Traagheid uitbaat. Toen Nathalie kennismaakte met het concept van die winkel, twijfelde ze niet lang. “Het concept van mijn ijskoningin staat voor genieten vanuit de eenvoud van de natuur. In het geval van De Traagheid kun je ook genieten van een bijzonder boek of een bijpassende culinaire belevenis”, zegt Nathalie.

Klanten kunnen met de pop op de foto. Die foto kan gebruikt worden voor de cover van een mooie kerstkaart, of gewoon als aandenken. Aan iedereen wordt een bijdrage van minstens 1 euro gevraagd. De opbrengst van de actie gaat naar de Tieltse stichting Me To You. Die steunt elk jaar een aantal projecten die onderzoek doen naar leukemie.

Liefde doorgeven

In de zaak zal Gilberte ook boeketjes verkopen voor 10 euro, waarvan de helft naar Me To You gaat. “Mensen kunnen daarmee de liefde waarmee ik de boeketjes maak, ook doorgeven aan hun geliefden”, klinkt het.

Corrigeer

IN HET NIEUWS

Verkiezingen in jouw gemeente:

POPULAIRE VIDEO'S

Het beste van Enkel voor abonnees