Michelle bestelde zoals iedereen haar eten online, maar dan gaat de bezorger enkele stappen te ver

Michelle bestelde zoals iedereen haar eten online, maar dan gaat de bezorger enkele stappen te ver

Als je eten bestelt online, geef je zonder nadenken jouw adres en telefoonnummer. Zodat de aangekochte gerechten efficiënt tot bij de hongerige magen geraken. Maar die informatie kan ook misbruikt worden, zo moest Michelle Midwinter (33) uit het Britse Gloucestershire aan den lijve ondervinden.

Haar eten was keurig bezorgd, de rekening was netjes betaald. Voor Michelle was de bestelling afgehandeld, maar de bezorger van Just Eat dacht er anders over. Hij was wel geïnteresseerd in Michelle. Haar gsm-nummer had hij al, omdat ze dat had opgegeven voor de levering. Dus de man besloot zijn klant een paar berichtjes te sturen, die heel wat verder gingen dan zijn professionele opdracht.

Het begon met een simpele ‘hey’, maar toen Michelle vroeg wie ze aan de lijn had, werd het al snel ongemakkelijk. “Een fan!” typte hij met een knipogende smiley. “Ik ben de kerel die je eten heeft geleverd.” Al snel werden zijn bedoelingen duidelijk, want hij postte een emoticon van lippen en had een duidelijke vraag voor haar: “Als je een lief hebt, laat het dan weten, want ik wil geen problemen veroorzaken met hem.” Hij sloot zijn conversatie af met de mededeling: “Slaap zacht, schatje, ik zie je de volgende keer als je bestelt!”

Traumatisch

“Eerst was ik gechoqueerd dat mijn privacy zo geschonden werd. Dat vond ik echt eng. Maar ik voelde me pas echt oncomfortabel toen ik besefte dat hij ook wist waar ik woonde...” zegt Michelle. “Het erge was dat ik zelfs niet naar het restaurant in kwestie durfde te stappen, want wie weet wat zou hij doen als hij daardoor ontslagen werd. Hij had wel mijn adres, hé.”

Dus besloot Michelle om het voorval aan de klantendienst van Just Eat te signaleren. Via de live chat kreeg ze echter opnieuw een koude douche over zich heen. “Schrijf even een negatieve review”, was hun eerste voorstel. “We zullen je een voucher geven van vijf euro voor het ongemak”, was hun tweede opmerking. Toen Michelle hen aangaf dat het veel meer was dan gewoon een “ongemak”, kreeg ze een nieuw aanbod: “We doen het normaal niet, maar voor één keer kunnen we je tien euro geven.”

“Niet alleen”

Michelle was verontwaardigd en besloot dat ze een betere manier had om haar frustraties kwijt te kunnen: haar relaas doen op Twitter. Het leverde haar meer dan 22.000 likes en bijna 10.000 retweets op. “Ik heb al honderden berichten gekregen van andere mensen die dit ook meemaakten! Dat wil toch zeggen dat er een immens probleem is. Hopelijk werken ze hier op een nationaal niveau aan”, klinkt het bij Michelle.

(De tekst gaat verder onder de Tweet.)

Zodra de tweets online verschenen, besloot Just Eat zich in een officiële reactie te verontschuldigen. “We maken ons heel erg zorgen over deze situatie. We nemen dit mee om eraan te werken, want dergelijke berichten zijn extreem verontrustend.”

Corrigeer

RECENT NIEUWS

POPULAIRE VIDEO'S

Het beste van Enkel voor abonnees