‘Yoghurt op een bedje van visserij’: zijn ze gek geworden bij Nestlé?

‘Yoghurt op een bedje van visserij’: zijn ze gek geworden bij Nestlé?

Foto: Twitter, Nestlé

Een aandachtige twitteraar keek raar op toen ze onlangs voorbij het koelvak van haar supermarkt wandelde. De nieuwste yoghurt van La Laitière, het zuivelmerk van Nestlé met het kenmerkende melkmeisje op de verpakking, heeft de smaak van “visserij”.

Lactalis Nestlé Produits Frais (LNPF), dat de potjes La Laitière voor Nestlé produceert, is een Frans bedrijf en dat valt van één van de producten wel erg duidelijk af te lezen. Op de verpakking van La Laitière yoghurt op een bedje van perzik, wordt pêche verkeerdelijk naar het Nederlands vertaald als visserij. De product manager van dienst zag kennelijk geen graten in de vreemde vertaling, want ook in officiële communicatie is de fout terug te vinden.

(lees verder onder de tweet)

 

 

Kopers van de yoghurt kunnen we alvast geruststellen: op de ingrediëntenlijst staat wel degelijk “perziken” vermeld, dus een vissmaak hoef je niet te verwachten. Kitty, die de tweet plaatste, woont in Frankrijk en had de potjes er in een supermarkt zien liggen.

"Deze potjes worden in Frankrijk geproduceerd, maar zijn nooit bedoeld om ook in België op de markt te komen", laat Simon De Ryck van LNPF in een reactie aan Het Nieuwsblad weten. "Producten die ook in België in de rekken zullen belanden, moeten eerst langs de Belgische marketingafdeling voor een laatste check. Hier heeft de Franse marketingafdeling op eigen houtje beslist om een tweetalige verpakking te creëren, met deze lapsus als gevolg."

De Ryck laat nog weten dat de kans klein is dat klanten de potjes in België zullen vinden, tenzij hun winkelier ze invoert vanuit Frankrijk. Hij kan wel lachen om de bizarre taalfout en verzekert dat verder alles correct gespeld staat op de verpakking. "Eind maart stopt de productie van dit product en tegen dan zal dus ook de taalfout uit alle winkels verdwenen moeten zijn", aldus de producent. Wie het collector's item dus nog op de kop wil tikken, zal zich naar Frankrijk moeten haasten.

‘Yoghurt op een bedje van visserij’: zijn ze gek geworden bij Nestlé?
Foto: Nestlé
Corrigeer

RECENT NIEUWS

POPULAIRE VIDEO'S

Het beste van Enkel voor abonnees