Regionale radiozender erkend als netwerkradio

Nieuwe frequentie en straks nieuwe naam voor hit fm

Nieuwe frequentie en straks nieuwe naam voor hit fm

“We lanceren een initiatief dat in de lijn zal liggen van hit fm”, zegt De Lombaerde. Foto: dji

Oostende / Bredene -

Een nieuwe frequentie (105.4fm) en straks ook een nieuwe naam: 2018 wordt een belangrijk jaar voor de regionale radiozender hit fm. “We plukken stilaan de vruchten van tien jaar hard werken met hit fm”, zegt exploitant Geert De Lombaerde.

Vlaams minister van Media Sven Gatz (Open VLD) erkende onlangs vier nieuwe netwerkradiozenders. Eentje daarvan was hit fm, de radiozender van Bredenaar Geert De Lombaerde. Dat besluit om vier nieuwe netwerkradio's te erkennen, paste in de hervorming van het radiolandschap. Tien kandidaten hadden een aanvraag ingediend.

“Radio blijft nog steeds een geliefd medium onder de Vlamingen. Met vier nieuwe netwerkradio's zorgen we ervoor dat de luisteraar meer keuze krijgt”, zegt Gatz.

Geert De Lombaerde bouwt al negen jaar aan de weg met hit fm. “Ook op de advertentiemarkt scoort radio bijzonder goed. Vorig jaar hadden we een toename van bijna dertig procent in aanbestedingen. Drie media zullen uiteindelijk overblijven: tv, radio en internet”, zegt De Lombaerde. “We hadden het dossier voor de erkenning goed voorbereid en zijn trots op de vergunning. We zijn de enige keten die overblijft, die bovendien niet afhankelijk is van een grote mediagroep. Dit maakt ons uniek in het radiolandschap.”

2018 wordt een belangrijk jaar. De frequentie in Oostende is veranderd naar 105.4 en straks wordt ook een nieuwe naam voorgesteld. “We lanceren een nieuw initiatief dat in de lijn zal liggen van hit fm, maar met gepresenteerde programma's. De band met de regio blijft evenwel bestaan. Het regionale karakter van onze zender is een van de sterkste punten. Zo brengen we al rechtstreeks verslag uit op Oostende voor Anker, de basketwedstrijden van BC Oostende, de Christmas Village, Winter in het Park, de Paulusfeesten en Late Night Shopping. We brengen de luisteraar telkens dichter bij de evenementen in zijn of haar stad. We staan ook al tien jaar in voor de muziek in de winkelstraten in Oostende. Samen met het Centrummanagement hebben we een format ontwikkeld dat niet stoort bij het winkelen. We bieden nu ook de mogelijkheid dat handelaars op dit systeem kunnen aansluiten. Deweert Sport is de eerste winkel die gebruikmaakt van de instore radio. Ik ben zelf al veertig jaar bezig, maar de radiomicrobe en de vele mogelijkheden van dit medium blijven me boeien”, besluit De Lombaerde.

Corrigeer

Immo in de regio

Auto's in de kijker

Jobs in de regio