Mode

Nike zet in op vrouwen met eigen winkels, meer maten en meer modellen

Nike zet in op vrouwen met eigen winkels, meer maten en meer modellen

Foto: Nike

De sneakerwereld is er sinds jaar en dag eentje die werd gedomineerd door mannen, maar aan dat verhaal begint stilaan een einde te komen en dat heeft ook Nike begrepen. Zo lanceert het Amerikaanse sportmerk met Unlaced winkels waar enkel vrouwen zullen terechtkunnen, en belooft het ook meer modellen in kleinere maten uit te zullen brengen.

Tijdens de modeweek in Parijs opende Nike de eerste Unlaced. Die boetiek moest een voorproefje worden van de andere winkels (of winkels in winkels) die het wereldwijd plant te openen die focussen op enkel sneakers voor vrouwen. Wie binnenkort niet naar pakweg Parijs, Londen of New York kan afzakken, kan terecht op de Unlaced-webshop die op 27 maart de virtuele deuren opent.

De Amerikaanse sportgigant springt daarmee op de booming business van de vrouwelijke sneakerfans. Tegen 2020 wil het zo zijn omzet van 6,6 miljard in dat segment opkrikken tot 11 miljard euro. Dat is niet alleen goed nieuws voor de portefeuille van Nike, maar ook voor die vrouwens die vaak op hun honger bleven zitten als er weer eens een paartje uitkwam dat niet in kleine maten beschikbaar was. Het Amerikaanse bedrijf belooft namelijk meer modellen in meer maten beschikbaar te maken.

Het gaat er ook prat op in de toekomst meer modellen uit te zullen brengen die door vrouwen voor vrouwen werden bedacht. Een eerste stap in die richting was de lancering van 'The 1 Reimagined', tien iconische silhouetten die door 14 vrouwelijke creatieve talenten in een nieuw kleedje werden gestopt.

 

Een bericht gedeeld door Arre! (@arre_magazine) op

 

Corrigeer

Het beste van Enkel voor abonnees