Celebs

Britney Spears is nieuw gezicht van Kenzo

Britney Spears is nieuw gezicht van Kenzo

Britney Spears in een modecampagne? Dat moet geleden zijn van toen ze nog in een roze badpak het merk Candie’s aan de man bracht. Modehuis Kenzo herstelt de popzangeres in ere en maakte haar het gezicht van hun nieuwe lijn ‘La Collection Memento N°2’.

De collectie voor deze lente staat bol van de nostalgie en knipoogt naar de eerste jeanscollectie van Kenzo in 1986. Britney is onder meer te zien in een baseballpetje, kniehoge laarzen en een crop top die haar navelpiercing toont - ja hoor, die heeft ze nog steeds. Fotograaf van dienst was Peter Lindbergh, voor wie Britney poseerde in de straten van Los Angeles.

“Het was erg leuk”, vertelde Britney zelf aan modemagazine Vogue. “Al vond ik het eerst wel een beetje raar: ik ben shoots in een studio of in een kleine ruimte gewend, dit was gewoon op straat. We stonden buiten en ik had heel gewaagde kleren aan, die vreemd aanvoelden, maar er dan op foto wel heel cool uitzagen.” Volgens Britney durfde ze vroeger meer experimenteren met haar kleding, maar is die periode nu wel voorbij. “Eens je moeder bent, neem je toch minder risico’s met je stijl.”

De opdracht voor Kenzo betekent dat Britney, na een decennium berichten over foute relaties, druggebruik en een kaalgeschoren hoofd, opnieuw in de armen gesloten wordt door de modewereld. Niet alleen door de modewereld, overigens: haar meest recente plaat Glory kreeg positieve kritieken. Deze zomer is Britney te zien in het Sportpaleis in Antwerpen.

Britney Spears is nieuw gezicht van Kenzo
Britney Spears is nieuw gezicht van Kenzo

Corrigeer

Het beste van Enkel voor abonnees