Problemen bij Argenta nog niet van de baan: internetbankieren toch nog niet opgestart

Problemen bij Argenta nog niet van de baan: internetbankieren toch nog niet opgestart

Foto: Photo News

De ICT-kopzorgen bij Argenta zijn donderdagavond nog steeds niet van de baan. De bank plande om de mobiele app in de lucht te houden van 17 uur tot 21 uur, en dat is bij een deel van de klanten gelukt. Internetbankieren werd niet opgestart.

Argenta kampt al dagen met problemen aan zijn IT-infrastructuur. Als gevolg konden klanten niet internetbankieren en niet mobiel bankieren via de app. Voorrang werd gegeven aan het betalingsverkeer en de kantoren.

Bedoeling was om internetbankieren donderdagavond weer op te starten. Maar de bank zag daarvan af. Wel kon aan mobiel bankieren worden gedaan via de app, vanaf 17 tot 21 uur. “Het voordeel van een app is dat de capaciteit beter kan worden beheerst”, klinkt het. Al werkte de app niet bij iedereen.

Argenta zegt dag en nacht te werken aan een oplossing. “Hopelijk kunnen we vrijdagochtend zo ruim mogelijk beschikbaar zijn”, klinkt het bij de geplaagde bank.

Volgens de woordvoerster van Argenta worden 120 ICT-ers ingezet om het probleem aan te pakken. Het gaat om mensen van zowel Argenta als de leveranciers. “We krijgen heel veel aanvragen voor dringende overschrijvingen en hebben daar veel medewerkers voor ingeschakeld”, zegt de woordvoerster. “Dertig mensen houden zich bijvoorbeeld bezig met het beantwoorden van e-mails.”

Corrigeer

MEER NIEUWS