Beauty

Beautymerk Mylène kiest voor modellen met een verstandelijke handicap

Beautymerk Mylène kiest voor modellen met een verstandelijke handicap

Mylène, het Belgische merk dat u wellicht kent van homeparties met cosmetica en accessoires, heeft een aantal bijzondere gezichten gekozen voor zijn voorjaarscampagne. Twee Belgische en twee Nederlandse atleten uit het ‘Special Olympics’-team stonden model voor een nieuw gamma beautyproducten.

Met de campagne wil Mylène zijn ‘#lovely’-gamma in de kijker zetten, dat bestaat uit lichaamsverzorging, lippenbalsem en kaarsjes op plantaardige basis. Een deel van de opbrengst van deze producten gaat naar de Special Olympics. “Samen met Special Olympics belgium willen we aantonen dat hun atleten -zoals iedereen- een plaats verdienen in de maatschappij én de spotlights”, zegt Alain Duperray, CEO van Mylène. “We hopen dat onze #lovely-campagne bijdraagt aan een open blik, en het besef dat een beperking niet is wie je bent.”

Beautymerk Mylène kiest voor modellen met een verstandelijke handicap

Vier modellen met een verstandelijke beperking, waaronder de Belgische judoka Julie en turnster Pauline, moeten deze boodschap ondersteunen. Zij zijn volop bezig zich voor te bereiden op hun deelname aan de Special Olympics Belgium Nationale Spelen, die in mei plaatsvinden.

Beautymerk Mylène kiest voor modellen met een verstandelijke handicap

De campagne van Mylène liet zich inspireren door de ‘random act of kindness’-beweging, die wil oproepen om zomaar iets liefs te doen voor een ander. “In een wereld waarin onverschilligheid en haat ons nieuws domineren, kunnen wij samen een positief tegengeluid geven”, zegt Ann Bovy, Product Manager bij Mylène.

Beautymerk Mylène kiest voor modellen met een verstandelijke handicap

Corrigeer

Het beste van Enkel voor abonnees