Dit is een exclusief artikel voor jou.
Dit exclusieve artikel lezen? Doe het gratis >

Relatie met promomeisje brengt Belgische Heinekenbaas in verlegenheid, en toch krijgt hij applaus van aandeelhouders

Onthullend boek ‘Bier voor Afrika’ brengt ook Belgische topman Heineken in verlegenheid

Foto: BELGAIMAGE

Op de jongste aandeelhoudersvergadering heeft Jean-François Van Boxmeer, de Belgische CEO van Heineken, bevestigd dat de Nederlandse biergigant in veertien Afrikaanse landen een onderzoek voert naar mogelijke ongewenste intimiteiten met promo­meisjes. Pittig detail: onze landgenoot had zélf een relatie met zo’n meisje… en kreeg voor zijn openhartigheid zowaar een applaus van de aanwezigen in de zaal.

De Nederlandse bierbrouwer Heineken verkocht vorig jaar wereldwijd voor 21,9 miljard euro aan bier. Dat is ruim één miljard meer dan het jaar voordien. En die groei zette zich ook voort in de eerste drie ...

Het beste van Enkel voor abonnees