Mode

Ontmaskerd: het duo achter de meest gevreesde Instagrampagina van de modewereld

Ontmaskerd: het duo achter de meest gevreesde Instagrampagina van de modewereld

Foto: *

Diet Prada. De naam zegt je misschien weinig, maar designers en modehuizen houden deze Instagrampagina nauwlettend in de gaten. De foto's nagelen kopiërende ontwerpers aan de virtuele schandpaal en sparen de grote namen niet. Een tijdlang was het gissen over wie er achter schuilging, maar deze week poseren de oprichters voor het vakblad Business Of Fashion.

Vandaag telt Diet Prada zo'n 450.000 volgers, maar het begon voor Tony Liu en Lindsey Schuyler in 2014  als een grap, bekennen ze in het interview met Business of Fashion. Die grap groeide uit tot een hype op Instagram, waar ze foto's van originele ontwerpen vergelijken met kopieën of onthullen waar designers de mosterd haalden. Ze ontzien daarbij de grote namen niet: zelfs Raf Simons, Saint Laurent, Prada en Gucci moesten er al aan geloven. Met Dolce & Gabbana, die volgens Diet Prada hun graffitithema uit 2017 bij jonge kunstenaars afkeken, kwam het tot een relletje. Om maar te zeggen: de modewereld houdt Diet Prada nerveus in de gaten. Hoofdredacteurs van modebladen als Vanity Fair en Vogue volgen de pagina, maar ook Rihanna, Naomi Campbell en Kendall Jenner zijn fan. 

(lees verder onder de foto)

"Het is begonnen als een soort commentaar op fotoshoots en het was enkel als grapje bedoeld. Momenteel volgt echter zowat iedere professional uit de modewereld ons op Instagram", klinkt het bij Liu en Schuyler. Ze werken allebei in de modewereld - de ene als designer van mannenkleding, de andere voor een brillenspecialist- -en konden dankzij hun anonimiteit het kopieergedrag aan de kaak stellen zonder vijanden te creëren. Maar nu kiezen ze ervoor om zich toch bekend te maken.

Stem van 14-jarige meisje

Dat doen ze niet zomaar: ze willen hun succes op Instagram namelijk verzilveren. "We willen hier een business van maken en dat gaat makkelijker als de mensen een gezicht op de namen kunnen plakken."

Aan hun sarcastische humor willen ze niet raken. "Soms beeld ik mezelf in dat achter Diet Prada de stem van een gesofisticeerd 14-jarig meisje schuilgaat dat geen katje is om zonder handschoenen aan te pakken", zegt Schuyler. "Het is onze sterkte én onze zwakte. Toch heeft het duidelijk iets dat de mensen aanspreekt en interesse opwekt. Soms zijn ze enkel geïnteresseerd in het drama dat we creëren en ook dat is oké voor ons."  

 

 

Ok so the finished bottle for the new @kkwfragrance isn’t out yet, but is there much doubt left as to what it’s gonna look like?  KK is quite literally leaving VERY little to the imagination lol.  We spy more than a few shades of @jeanpaulgaultier ’s iconic “Classique” fragrance bottle...itself a nod to @schiaparelli ‘s 1937 fragrance “Shocking” - which at the time literally shocked with its dressmakers dummy bottle based on Mae West’s famous figure. Is it a battle of the bods? • #jeanpaulgaultier #gaultier #classique #perfume #kkwfragrance #kkw #kimkardashian #bod #loveyourbod #bodypositive #nude #perfumebottle #schiaparelli #elsaschiaparelli #shocking #frangrance #perfumeaddict #dietprada

Een bericht gedeeld door Diet Prada ™ (@diet_prada) op

 

 

 

 

Corrigeer

Het beste van Enkel voor abonnees