Uber promoot fietsen in Brussel met campagne ‘Share the Road’

Uber promoot fietsen in Brussel met campagne ‘Share the Road’

Foto: Photo News

Brussel -

Taxiplatform Uber heeft donderdag zijn verkeersveiligheidscampagne ‘Share the Road’ gelanceerd waarmee het al haar gebruikers nuttige tips wil geven om fietsen in de stad veiliger te maken. De vier maanden durende campagne komt er naar aanleiding van de eerste Wereldfietsdag van de Verenigde Naties op 3 juni en ondersteunt de initiatieven van fietsverenigingen Fietsersbond en GRACQ.

In 2016 is het aantal fietsers in Brussel met 30 procent gestegen in vergelijking met 2015. Deze mobiliteitsverschuiving brengt verschillende uitdagingen mee op het gebied van verkeersveiligheid en Uber wil de fietsersverenigingen daarin ondersteunen.

“Het ‘Share the road’-initiatief is gebaseerd op het feit dat de weg veilig moet zijn voor iedereen en niet enkel voor voertuigen met vier wielen. We zijn bij Uber bijzonder goed gepositioneerd om impact te maken op dit niveau en nemen deze verantwoordelijkheid graag op”, stelt Joost Verdiesen, General Manager van Uber België.

Tijdens de verkeersveiligheidscampagne geeft het taxiplatform aan haar duizenden bestuurders, honderden koeriers van Uber Eats en 100.000 actieve passagiers via video’s op haar eigen kanalen nuttige tips mee die van Brussel een veiligere fietsstad moeten maken.

Uit een enquête van Vias in 2017 blijkt dat het openen van autodeuren als nummer één oorzaak werd aangeduid voor ongevallen met fietsers. De campagnevideo toont daarom enkele hoffelijke voorbeelden van wederzijds respect op de weg.

Corrigeer

IN HET NIEUWS

Verkiezingen in jouw gemeente:

POPULAIRE VIDEO'S

Het beste van Enkel voor abonnees