Promotiestunt loopt verkeerd: uren aanschuiven, huilende kinderen en vechtpartijen om eigen knuffel te maken

Huilende kinderen, vechtpartijen en ellenlange wachtrijen voor een knuffelbeer Video: Twitter

Een speelgoedwinkel die filialen heeft in de Verenigde Staten en Groot-Brittannië wilde uitpakken met een stunt van formaat tijdens de solden. De winkels laten hun klanten zelf hun knuffelbeer samenstellen, iets waar normaal gesproken een flink prijskaartje aan vast hangt. Donderdag betaalden de klanten slechts hun leeftijd voor een beer, waardoor peuters zelf hun knuffel konden maken en er maar een paar dollars of ponden voor moesten neertellen. De promotiestunt liep echter volledig uit de hand toen bleek dat er duizenden gegadigden waren, die allemaal bereid waren om voor de speelgoedwinkels te kamperen.

In verschillende Britse en Amerikaanse steden moesten ouders uren aanschuiven met hun huilende kinderen op de arm, om uiteindelijk te ontdekken dat ze geen knuffel meer konden maken. De gemoederen laaiden dan ook hoog op en voor sommige winkels gingen mensen met elkaar of werknemers van de winkels op de vuist. Verschillende filialen van Build-a-Bear sloten dan ook vroegtijdig hun deuren om problemen te voorkomen.

Sommige winkels boden de kwade ouders en teleurgestelde kinderen een kortingsbon aan, waardoor ze op een andere, kalmere dag nog eens kunnen terugkomen. Op sociale media regende het klachten en video’s van de ellenlange rijen voor de speelgoedwinkels, al konden sommigen er nog mee lachen. “Na uren aanschuiven, staan we nu voor de Duplowinkel”, schreef een vader van een peuter. “Nu kan mijn zoontje tenminste met blokken spelen.”

Corrigeer

RECENT NIEUWS

.

POPULAIRE VIDEO'S

Het beste van Enkel voor abonnees