Steriliseren van groenten loopt mis: tuinhuisje in lichterlaaie

Foto: Kristof Van Rompaey

Heist-op-den-Berg - Een houten tuinhuisje aan een woning op de hoek van de Bevelsesteenweg en de Lievenstedestraat in Itegem (Heist-op-den-Berg) brandde donderdagmiddag uit. De bewoner was aanwezig en werd preventief overgebracht naar het ziekenhuis omwille van rookinademing.

Toen de brandweer arriveerde, stond het bijgebouwtje al in lichterlaaie. Het vuur begon zelfs over te slaan op de woning. Van de nabijgelegen garage smolten de dakgoten weg. Zowel de posten van Heist-op-den-Berg als van Berlaar waren snel ter plaatse en wisten erger te voorkomen.

“De bewoner, een oudere man, was in het tuinhuisje bezig met groenten te steriliseren. Op een of andere manier ging er iets mis met het gasvuurtje dat hij daarvoor gebruikte”, zegt officier Gert Creemers van hulpverleningszone Rivierenland. “De man werd preventief overgebracht wegens rookinademing. In de woning is er vooral rookschade. De rook trok uit zichzelf weer weg.”

In een schouw aan de woning zat mogelijk asbest, maar er was geen gevaar voor de omstanders. De pakken van de brandweermannen die er het dichtstbij kwamen, werden wel preventief afgespoten.

Corrigeer

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio