Mode

Na 20 jaar: een nieuwe look voor luxemerk Burberry

Na 20 jaar: een nieuwe look voor luxemerk Burberry

Het Britse luxemerk Burberry is voor het eerst in twintig jaar van logo veranderd. Het kenmerkende paard met ridder moeten plaats ruimen en de sierlijke letters voor grote blokletters. Hoofdontwerper Riccardo Tisci lanceert meteen ook een nieuw monogram dat duidt op een frisse wind bij het label.

Riccardo Tisci, die twaalf jaar aan het roer stond van het Franse modehuis Givenchy, laat nu het Burberry-schip een andere richting uitvaren. Dat voorspellen het nieuwe logo en het nieuwe monogram van grafisch designer Peter Saville. De man is bekend van zijn werk in de muziekwereld, zo ontwierp hij in het verleden iconische albumcovers van onder meer Joy Division.

Na 20 jaar: een nieuwe look voor luxemerk Burberry
Boven: het oude logo. Onder: het nieuwe logo

Het nieuwe monogram toont de letters ‘T’ en ‘B’, die in elkaar zijn verweven. De combinatie verwijst naar de oprichter van het merk Thomas Burberry. Hoe de nieuwe stijl zich zal vertalen naar de nieuwe kledinglijn valt af te wachten. Tisci zal debuteren voor het merk tijdens de aankomende modeweken in september.

Na 20 jaar: een nieuwe look voor luxemerk Burberry
Het monogram
Corrigeer

Het beste van Enkel voor abonnees