Dit is een exclusief artikel voor jou.
Dit exclusieve artikel lezen? Doe het gratis >

Huis van stro begint te branden tijdens werken

Huis van stro begint te branden tijdens werken

In het strobalenhuis zat door de brand een groot gat. Foto: gsd

Dentergem -

De brandweer kreeg donderdag een oproep om een huis uit stro te blussen. De bewoner was bezig de gevel te asfalteren toen een vlam naar binnen sloeg en het stro deed branden. De schade bleef beperkt tot een groot gat in de muur.

De bewoner uit Gent, zijn vrouw uit Nederland en hun twee jonge kinderen kwamen zo’n twee jaar geleden in de landelijke Statiestraat in Dentergem wonen. Ze kochten er een huisje dat ze afbraken en heropbouwden ...

Het beste van Enkel voor abonnees