‘Sorry Voor Alles’ en ‘Down The Road’ winnen Gouden Roos

‘Sorry Voor Alles’ en ‘Down The Road’ winnen Gouden Roos

Het ‘Down The Road’-team met zijn Gouden Roos. Foto: EPA-EFE

De Eén-programma’s ‘Down The Road’ en ‘Sorry Voor Alles’ hebben donderdagavond een Gouden Roos gewonnen. De Goude Roos bekroont “originaliteit, kwaliteit en creativiteit in amusementsprogramma’s in tv en nieuwe media”. De 57ste editie van deze prestigieuze prijzen vond dit jaar in Berlijn plaats.

Netmanager van Eén, Olivier Goris, die donderdagavond aanwezig was in Berlijn, reageert erg enthousiast. “Dit is ongelofelijk en ongezien. We zijn heel erg trots op die programma’s. Fantastische programma’s. Programma’s ook die niet evident zijn, een beetje ongewoon zelfs, en die een grote impact hadden in Vlaanderen. Het is natuurlijk super als dat ook internationaal goed blijkt binnen te komen.”

(Lees verder onder de tweet)

‘Down The Road’ volgt Dieter Coppens op een reis met zes mensen met het syndroom van Down. Het programma was genomineerd in de categorie “reality and factual”, samen met ‘Boligkøb I Blinde’ uit Denemarken, ‘Finding An Heir’ uit Zweden en ‘Tweestrijd’ uit Nederland.

(Lees verder onder de tweet)

In ‘Sorry Voor Alles’, genomineerd in de categorie “game show”, wordt een gewone Vlaming gedurende een maand gevolgd met behulp van een verborgen camera. Het Eén-programma, gepresenteerd door Adriaan Van den Hoof, is een productie van Warner Bros België en won eerder al een Emmy Award. Dit keer moest het programma het opnemen tegen de tv-shows ‘What Would Your Kid Do?’ en ‘5 Gold Rings’ uit het Verenigd Koninkrijk en ‘Big Bounce Battle’ uit Duitsland.

Ook het Vlaamse tv-programma’s ‘Ge Hadt Erbij Moeten Zijn’ (VTM) was genomineerd, maar moest in de categorie “comedy” de duimen leggen voor het Zweedse ‘Grotesco’s Seven Masterpieces’.

Slechts drie Vlaamse programma’s wonnen eerder al een Gouden Roos: ‘Wat Als?’ in 2013, ‘Benidorm Bastards’ in 2010 en ‘De Mol’ in 2000.

Ook ‘Taboe’ krijgt een prijs

Eén viel overigens een derde keer in de prijzen in Berlijn, waar ook het Creative Forum 2018 plaatsvond. Daar konden afgevaardigden van productiehuizen en openbare omroepen stemmen op de beste en meest innovatieve programma’s van openbare omroepen. ‘Taboe’, met Philippe Geubels, won er de tweede prijs.

Corrigeer

IN HET NIEUWS

POPULAIRE VIDEO'S

Het beste van Enkel voor abonnees