Dierenopvang razend op eigenaar die schaap wast met puur azijn: “Sorry voor de gruwelijke foto”

Dierenopvang razend op eigenaar die schaap wast met puur azijn: “Sorry voor de gruwelijke foto”

Foto: Facebook

Ninove -

Een schapenhouder uit Ninove is zwaar in de fout gegaan met de behandeling van een van zijn schapen voor de zogenaamde wolvlieg. Hij had het schaap gewassen met onverdunde azijn, waardoor het dier chemisch verbrand raakte. “We houden er ook rekening mee dat het nog kan sterven.”

Het schaap was nog maar enige tijd geleden bevallen van een lammetje, maar was daarna ten prooi gevallen aan de wolvlieg, een vliegensoort die haar eitjes legt in de wol van een schaap en wiens larven wanneer ze uitkomen aan het vlees van het schaap beginnen te knabbelen.

Opgelet. De ongecensureerde foto bevindt zich onder de derde alinea en kan als schokkend ervaren worden.

De eigenaar heeft een oude volkswijsheid gebruikt die zegt dat je het dier dan moet wassen met azijn, en inderdaad, in verdunde vorm wordt die behandeling wel vaker gebruikt. “Allemaal goed en wel, maar als je niet weet wat je doet, bel een dierenarts”, klinkt het bij de Ark van Pollare, waar het dier momenteel wordt opgevangen. “De eigenaar van dit schaap vond het nodig om een schaap te wassen met pure azijn, tegen de vlieg. Dit is het resultaat. Mooi, 50 euro uitgespaard”, klinkt het op Facebook. “Sorry voor de gruwelijke foto.”

Het dier kreeg van de dierenarts bij de Ark van Pollare meteen spuitjes om de pijn te stillen, een behandeling die waarschijnlijk nog lang nodig zal zijn. “Maar we moeten er ook rekening mee houden dat het nog kan sterven ook.” Ondertussen kan het lammetje ook niet meer bij zijn moeder drinken en moet het met de fles gevoederd worden.

Dierenopvang razend op eigenaar die schaap wast met puur azijn: “Sorry voor de gruwelijke foto”
Foto: Facebook
Corrigeer

RECENT NIEUWS

POPULAIRE VIDEO'S

Het beste van Enkel voor abonnees