Dit is een exclusief artikel voor jou.
Dit exclusieve artikel lezen? Doe het gratis >

‘Geheim wapen’ ontploft in gezicht van CD&V: hoe expert in sociale media 14.000 Indische volgers binnenhaalde

CD&V eist 100.000 euro schadevergoeding van communicatiestrateeg wegens ‘imagoschade’ door 14.000 Indische likes

‘Geheim wapen’ ontploft in gezicht van CD&V: hoe expert in sociale media 14.000 Indische volgers binnenhaalde

Het geheime wapen, zo omschreven ze Gert Van Mol (52) binnen CD&V toen hij in oktober 2017 discreet de rangen kwam versterken. In de aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen moest de digitale strateeg de enorme achterstand van CD&V in de sociale media helpen dichtrijden. Dat lukte, maar met 14.000 nieuwe Indische volgers op Facebook kwamen plots ook de lastige ­vragen. Van Mol mocht opkrassen wegens “imagoschade”. Meer nog: nu eist CD&V 100.000 euro van hem, zo bleek donderdag op de rechtbankzitting.

En of de handen van de CD&V-kopstukken collectief de lucht in gingen, midden oktober 2017. Communicatiespecialist Gert Van Mol, gewezen reporter van de Wall Street Journal, had er in enkele minuten een ...

Het beste van Enkel voor abonnees