Mode

H&M lanceert behacollectie voor borstkankerpatiënten

H&M brengt in oktober voor het eerst een behacollectie voor borstkankerpatiënten op de markt. Het modemerk liet zich hiervoor inspireren door een medewerkster uit een productiekantoor, die zelf met borstkanker kampte en moeite had om modieuze, budgetvriendelijke en functionele lingerie voor zichzelf te vinden.

Met de collectie 'Close to My Heart' wil H&M overlevers van borstkanker een hart onder de riem steken. Het Zweedse modemerk ontwierp daarom een capsulecollectie met beha's die speciaal ontwikkeld zijn voor vrouwen met prothesen en inspireerde zich hiervoor op een medewerkster die zelf met borstkanker geconfronteerd werd. Zij ondervond immers heel wat moeite om modieuze, budgetvriendelijke en functionele lingerie voor zichzelf te vinden.

De capsulecollectie bestaat uit drie verschillende beha's: een bralette, een sportbeha en een beha in cupvorm in verschillende kleuren. De beha's zijn steviger en comfortabeler dan gewone beha's, voor extra ondersteuning van de protheses en voorzien van handige behapockets waarde borstprotheses gemakkelijk kunnen worden ingeplaatst. Daarnaast kunnen ze bovendien ook zonder protheses gedragen worden.

De opbrengst van de capsulecollectie gaat integraal naar de American Cancer Society die zich inzet voor kankerpatiënten. De collectie zal in de loop van de week beschikbaar zijn via digitale verkoop op de webshop van H&M. In de winkels worden de stukken niet verkocht.

Corrigeer

Het beste van Enkel voor abonnees