Bierkaartjes en broodzakken moeten Ezelsfeesten recordaantal bezoekers bezorgen

Bierkaartjes en broodzakken moeten Ezelsfeesten recordaantal bezoekers bezorgen

Het gemeentelijke feestcomité, met voorzitter Jean-Claude Lagappe (links) en pr-verantwoordelijke Bert Vercoutere, maakte extra reclame voor de Ezelsfeesten met broodzakken en bierkaartjes. Foto: eva

Kuurne -

De voorbije jaren lokten de Ezelsfeesten al meer dan 20.000 bezoekers. Maar de organiserende verenigingen zetten alles op alles om het record nog te verbeteren. Voor de eerste keer werd ook reclame gemaakt buiten ‘Ezelgem’.

De afgelopen drie jaar werd er al sterk ingezet om de bekendheid van de Ezelsfeesten te vergroten. Er werden banners geplaatst op alle invalswegen en onder impuls van burgemeester Francis Benoit (CD&V) kreeg Kuurne zelfs een kermisnaam: Ezelgem. De extra promotie mistte zijn effect niet. De afgelopen jaren beleefden de Ezelsfeesten recordedities. Voor het vierdaagse kermisprogramma zakten meer dan 20.000 bezoekers af naar Ezelgem.

Beperkt budget

Maar daarmee zitten de Ezelsfeesten nog lang niet op hun maximum. Dus schakelt het gemeentelijke feestcomité nog een versnelling hoger qua promotie. Voor de allereerste keer in de geschiedenis van de Ezelsfeesten wordt ook reclame gemaakt buiten Kuurne. “Want de Ezelsfeesten zijn de beste en leukste feesten binnen de omtrek van vijftig kilometer”, zegt voorzitter van het gemeentelijk Feestcomité Jean-Claude Lagappe. “Dat weten we in Kuurne al lang, maar we willen dat ze dat ergens anders ook weten.”

Daarom werd extra promotiemateriaal gemaakt: 25.000 broodzakken en 20.000 bierkaartjes. “De broodzakken hebben we verdeeld bij een twintigtal bakkers”, gaat pr-verantwoordelijk Bert Vercoutere verder. “Uiteraard bij de bakkers in Kuurne, want we willen dat bijvoorbeeld mensen die pas in Kuurne komen wonen, ook de Ezelsfeesten leren kennen. Maar de broodzakken worden ook verdeeld in Lendelede, Harelbeke en Kortrijk. In tal van horecazaken liggen dan weer bierkaartjes met daarop reclame voor onze Ezelsfeesten.”

De extra reclame blijft binnen een beperkt budget. “Maar op deze manier weten wel nog veel meer mensen dat ze voor goed te feesten dit weekend in Kuurne moeten zijn. We zijn er zeker van dat we nog meer volk gaan lokken.”

Ketnetband

Het gemeentelijke feestcomité heeft samen met tal van Kuurnse verenigingen ervoor gezorgd dat er de komende vier dagen in Kuurne op elk moment van de dag en op tal van locaties van alles te beleven valt.

De Ezelsfeesten worden traditioneel op gang gelopen door de loopwedstrijden ‘Rapper dan een Ezel. In de feesttent is er zaterdag een optreden van de Nederlandse coverbands Royal Beat en op zondag van de Ketnetband. Het braderiecomité organiseert naast de braderie en de vele optredens nu ook een kinderdorp. Op maandag is er Kuurne Koerst. De showband Jack & The Tramstations sluiten voor de 58ste keer de Ezelsfeesten af.

Corrigeer

Doe de stemcheck van Het Nieuwsblad en ontdek met welke partij jij het best overeenkomt.

Auto's in de kijker

Vastgoed

Jobs in de regio