47 lokale winkels creëren een herkenbare entiteit

'Shoppen om de hoek' moet winkelen in Destelbergen en Heusden gezelliger maken

Zevenenveertig handelszaken - vijfendertig in Destelbergen en twaalf in Heusden - nemen vanaf dit weekend deel aan de campagne 'Shoppen om de hoek'. De actie die een nieuw hoofdstuk moet inleiden voor de lokale handelaars van beide gemeenten focust op de nabijheid, de authenticiteit en de kwaliteit van de winkel om de hoek. Het startweekend valt ook samen met de 'Dag van de Klant' die zaterdag plaatsvindt.

"Dit is de bekroning van zes jaar samenwerken met de zelfstandigen en het beginpunt van een (hopelijk) jarenlang samenwerken van de zelfstandigen rond éénzelfde identiteit", vertelde schepen van Lokale Economie Rose Leirens (Open VLD) in het gemeentehuis. "Bij het begin van de huidige legislatuur werd de ALE (Adviesraad Lokale Economie) opgericht. Er werd een hands-on beleidsplan lokale economie opgemaakt dat verschillende actiepunten bevatte waarvan er verschillende zijn uitgevoerd. De lancering van deze nieuwe "look & feel" is de bekroning van zes jaar samenwerking met de handelaars. 

In overleg werd beslist om eerst in te zetten op visualiteit door middel van belettering op de winkelramen, een papieren winkeltas om mee te geven met klanten tijdens het lanceringsweekend, flyers en een overspanning in de kernwinkelgebieden. In Destelbergen is dat al goed zichtbaar, in Heusden zijn de eerste herkenningselementen gisteren aangebracht. 

Ook aan het gemeentehuis werd een herkenningslogo "Shoppen om de hoek" aangebracht, al werd het kleven van zo'n raamsticker schromelijk onderschat. De genodigden en de pers moesten even geduld oefenen tot het werkje tot een goed einde werd gebracht. En ook dan bleven nog enkele letters in het logo hangen. In onze fotoreeks merkt u enkele betergeslaagde logo's in de kern van Destelbergen. 

Een en ander weerhoudt er u niet van om dit weekend al te gaan winkelen in eigen gemeente: dicht bij de deur,  bij  mensen die u kent, met gratis parking, en garantie op kwaliteit en een vriendelijke ontvangst. Meer moet dat voor de modale klant niet zijn.

Enig minpuntje vrijdagochtend was dat nauwelijks twee handelaars de lancering van de campagne konden bijwonen. "Jammer dat men er als gemeente niet aan gedacht heeft om dat op een avond te organiseren, zodat de deelnemers zelf mee de aftrap zouden kunnen geven", vertelde Gunter De Cock, voorzitter van de Heusdense middenstandsvereniging. 
 

Corrigeer

Doe de stemcheck van Het Nieuwsblad en ontdek met welke partij jij het best overeenkomt.

Auto's in de kijker

Vastgoed

Jobs in de regio