Brand breekt uit op bovenverdieping van huis: “Plots was er een steekvlam”

Brand breekt uit op bovenverdieping van huis: “Plots was er een steekvlam”

Foto: MPH

Herentals -

De brandweer moest woensdagvoormiddag in de Schuttersstraat in Herentals een brand doven in een muziekkamer op de eerste verdieping van woning. In de rest van het huis is er rookschade.

De oorzaak van de brand is accidenteel. “Ik stak een stekker in een stopcontact en plots was er een steekvlam”, vertelt bewoner Rene Wynens. “Die kwam terecht in de isolatie die in de kamer is aangebracht om het geluid te dempen. Mijn zoon en ik zijn muzikanten en we gebruiken de kamer onder meer om te drummen.”

Brand breekt uit op bovenverdieping van huis: “Plots was er een steekvlam”
Rene Wynens meet de schade op. Foto: MPH

De wandbekleding vatte vuur, dat snel uitbreiding nam. De zoon des huizes probeerde in afwachting van de komst van de brandweer erger te voorkomen en bluste met water.

“De bewoner heeft daarbij nogal wat rook binnengekregen. Hij is daarom uit voorzorg en ter controle naar het ziekenhuis gebracht”, weet Danny Van den Bergh van de brandweerzone Kempen. “We konden de brand beperken tot de kamer waar de brand is ontstaan.”

In de getroffen ruimte is de schade aanzienlijk.

Corrigeer

Doe de stemcheck van Het Nieuwsblad en ontdek met welke partij jij het best overeenkomt.

Auto's in de kijker

Vastgoed

Jobs in de regio