Pieter kreeg een factuur van 9.400 euro van Proximus

Pieter kreeg een factuur van 9.400 euro van Proximus

Foto: BELGA

Een man uit Charleroi heeft het sinds dinsdag aan de stok met Proximus. Hij ontving van het telecommunicatiebedrijf een factuur van maar liefst 9.400 euro, en heeft nog altijd geen idee waar dat enorme bedrag vandaan kan komen.

Pieter viel bijna van zijn stoel toen hij deze week de factuur van Proximus opende. Het bedrijf beweerde nog een bedrag van 9.400 euro tegoed te hebben.

“Sinds maart of april vorig jaar ben ik klant bij Proximus”, zegt Pieter uit Charleroi. “Ik had een abonnement voor televisie, internet en telefonie aangevraagd. De installatiekosten waren gratis. En toen de installateur vertrok, heeft hij er ook niks meer over gezegd.”

Correcte betaling

Volgens Pieter kan het ook niet gaan om een boete wegens wanbetaling. “Ik betaal mijn facturen iedere maand op tijd”, zegt hij. “Ik ben één keer te laat geweest, dat is waar. Maar dat heb ik snel rechtgezet.”

Niets abnormaals dus. Waar komt dat enorme bedrag op de factuur dan plots vandaan? “Ik heb meermaals contact opgenomen met Proximus, maar zij weten het zelf niet. Geen enkele werknemer heeft mij tot nu toe een zinnig antwoord kunnen geven.”

Toch heeft het telecommunicatiebedrijf al gedreigd om een gerechtsdeurwaarder op hem af te sturen. “Wat zal hij in beslag nemen? Alles in mijn appartement? Ik heb geen geld om die som neer te tellen. Dat is bijna de prijs van een nieuwe auto”, zegt Pieter.

Uitzoeken

Op de factuur staat bovendien geen gedetailleerde informatie. “Ik kan dus zelf ook niet uitzoeken waar dit bedrag vandaan komt.”

Een woordvoerder van Proximus liet inmiddels aan Sud Presse weten de zaak uit te zoeken.

Corrigeer

IN HET NIEUWS

Verkiezingen in jouw gemeente:

POPULAIRE VIDEO'S

Het beste van Enkel voor abonnees