Mode

Jeansmerk Cheap Monday houdt op te bestaan

Jeansmerk Cheap Monday houdt op te bestaan

Foto: Instagram

Het Zweedse label Cheap Monday wordt afgevoerd. Dat maakte H&M Group, waar het jeansmerk onderdeel van is, bekend via een persbericht.

H&M Group heeft aangekondigd dat het de stekker uit Cheap Monday trekt. En dat zal snel gaan, de winkels van het label en de webshop sluiten al op 31 december. Het volledige proces moet tegen juni volledig afgerond zijn. Daarbij zullen zo'n tachtig personeelsleden hun job verliezen.

Een donderslag bij heldere hemel, maar blijkbaar had het jeansmerk het al een tijdje moeilijk om zich aan de veranderende modetrends aan te passen. Cheap Monday staat namelijk bekend voor zijn skinny jeans, maar daar loopt niet iedereen meer mee rond zoals een aantal jaar geleden.

Het label werd in 2004 opgericht in Zweden, maar in 2010 kwam het volledig in handen van de al even Zweedse H&M Group terecht. Cheap Monday werd verkocht in 35 landen, goed voor 1.800 winkels wereldwijd. De H&M Group, het op een na grootste kledingbedrijf ter wereld, omvat naast het eigen merk ook nog Cos, Weekday, Arket, & Other Stories en Monki.

 

Corrigeer

Het beste van Enkel voor abonnees