Vrouw bevangen door rook bij nachtelijke woningbrand aan kachel

Vrouw bevangen door rook bij nachtelijke woningbrand aan kachel

Foto: BFM

Lille -

In Gierle (Lille) is in de straat Lozijde afgelopen nacht een woningbrand ontstaan aan een kachel. De oudere bewoonster merkte de brand net op tijd op om haar huis te redden, maar raakte wel bevangen door de rook en moest naar het ziekenhuis.

De vrouw had voor het slapengaan nog wat hout in de kachel gedaan. Vermoedelijk is het vuur gedurende de nacht overgeslagen op de mand waarin het hout werd bewaard. Er was veel rookontwikkeling.

De bewoonster merkte het net op tijd en kon via een speciale knop de hulpdiensten verwittigen. Die waren zeer snel ter plaatse en konden voorkomen dat de woning in vlammen opging. Ook de dochter van de vrouw was snel verwittigd en ter plaatse.

De bewoonster had wel last van de rook en werd daarom naar het ziekenhuis overgebracht.

Corrigeer

Doe de stemcheck van Het Nieuwsblad en ontdek met welke partij jij het best overeenkomt.

Auto's in de kijker

Vastgoed

Jobs in de regio