Diepvries vat vuur en legt bergruimte in de as

Diepvries vat vuur en legt bergruimte in de as

Foto: aft

Ichtegem -

In een bijgebouw van een woning langs de Diksmuidebaan in Ichtegem zijn gisteravond een diepvries en een koelkast in brand gevlogen. “We zaten TV te kijken toen we plots een luide knal hoorden.”

Stefaan Robaey en zijn vrouw Doreen Molleman zaten gisteren in de sofa te genieten van een avondje televisie toen ze plots werden opgeschrikt door een luide knal. De elektriciteit viel uit waarop het koppel de kast met zekeringen controleerde. “De hoofdzekering was gesprongen”, verduidelijkt Stefaan. “We gingen naar buiten om te kijken of de elektriciteit ook elders was uitgevallen, maar dat bleek niet het geval.”

“Op dat moment zag Doreen rook achteraan de woning opstijgen. Ik ben toen meteen naar de andere kant van de woning gaan kijken en zag een fel lichtschijnsel door het luikje voor de kat komen. Toen ik de deur van de bergruimte achter onze garage opendeed, zag ik hoe de diepvries en koelkast in lichterlaaie stonden. Ik probeerde eerst nog zelf de vlammen te doven, maar toen dat niet lukte belde mijn vrouw de brandweer.”

De brandweer had het vuur snel onder controle waardoor de schade beperkt bleef tot de garage en de bergruimte. Er werd wel een gat in het dak gemaakt om de hitte te laten ontsnappen. “Onze woning is gelukkig niet onbewoonbaar”, vervolgt Stefaan. “Vanavond slapen we bij een vriendin en er komt een speciale firma om de woning te reinigen.”

Vermoedelijk lag een kortsluiting aan de oorzaak van de brand. Alain Crombez van de Torhoutse brandweer benadrukte het belang van rookmelders. “Hier waren ze niet aanwezig waardoor de bewoners niet meteen wisten wat er aan de hand was”, zegt hij.

Corrigeer

Doe de stemcheck van Het Nieuwsblad en ontdek met welke partij jij het best overeenkomt.

Auto's in de kijker

Vastgoed

Jobs in de regio