KBC-campagne verrast frituurgangers: “Maar het heet daar toch niet zo?”

Het frietkot van Luc en An bleek erg fotogeniek. Foto: Google streetview

Aarschot -

Verbijstering alom in Aarschot toen KBC in een publiciteitscampagne op de proppen kwam met een foto van frituur Luc en An, maar dan met een andere naam. De vaste klanten reageerden verontwaardigd, maar de uitbaters zijn wel trots. “Leuk dat onze stad zo weer tof in beeld komt”

Niet zozeer het verschijnen van de frituur ‘an sich’, maar wel de naamsverandering naar ‘Frituur Filemon’, zorgde voor ophef in Aarschot. Maar die verandering had alleen te maken met het onderwerp van de campagne van de bank. De uitbaters Luc De Ryck en An Vermeulen, vinden het tof dat hun frituur voor deze publiciteitscampagne werd gebruikt en storen zich niet aan de nieuwe naam.

“Een tijd geleden kwam hier een fotograaf aan, die een foto wilde nemen van onze frituur”, zegt Luc De Ryck. “Toen de man met zijn fotoshoot klaar was, vroeg hij of het beeld van onze frituur mocht worden gebruikt voor een campagne van KBC. Wij hadden daar helemaal geen problemen mee en even later werd ons ook bevestigd dat het beeld was uitgekozen.”

Goede publiciteit

De campagne van KBC was bedoeld om de nieuwe formule ‘KBC-Live’ te promoten. “We zetten dit nieuwe initiatief op om mensen die niet tijdens de kantooruren kunnen langskomen en informatie vragen, toch te kunnen helpen via onze live chat en andere nieuwe communicatietools.”

“Dat de frituur tot ‘Filemon’ werd omgedoopt, moest het beeld ondersteunen dat files de klanten niet meer kunnen tegenhouden om hun zaken bij ons te regelen”, zegt communicatieverantwoordelijke Viviane Huybrecht. “Wij vinden het tof dat er zo veel rond gebeurt”, zeggen Luc en An. “Het is goede publiciteit voor ons. Maar we vinden het nog leuker dat onze stad daarmee ook weer leuk in beeld komt. Aarschot verdient dat.”

Corrigeer

IN HET NIEUWS

Verkiezingen in jouw gemeente:

POPULAIRE VIDEO'S

Het beste van Enkel voor abonnees