Corrigeer
camera closecorrect down facebook gplus Het Nieuwsblad nextprevquote share twitter video

De Hasseltse psycholoog Kris Martens, die het rationeel afwegen van donaties voor goede doelen promoot. SvDi

Kritiek op acties door Effectief Altruïsme Vlaanderen die rationeel afwegen van donaties voor goede doelen promoot

Debat over zin en onzin van De Warmste Week: “We zijn te emotioneel bij keuze van een goed doel”

De Vlaming bakt al weken wafels, verkoopt jenevers of loopt marathons voor De Warmste Week. Al dat ingezamelde geld wordt dit jaar verdeeld over in totaal 1.986 goede doelen. Fantastisch toch, al die warme acties, klinkt het in de meeste Vlaamse huiskamers. Al is niet iedereen die mening toegedaan. “Bij het steunen van goede doelen zijn we veel te emotioneel”, zegt psycholoog Kris Martens van de organisatie Effectief Altruïsme Vlaanderen.

Het beste van Enkel voor abonnees