Mode

Speelgoedmerk sleept Louis Vuitton voor de rechter

Speelgoedmerk sleept Louis Vuitton voor de rechter

Het Amerikaanse speelgoedmerk MGA, bekend van de hype Poopsie Slime, maakt handtassen met een logo dat doet denken aan dat van Louis Vuitton. Om te voorkomen dat het Franse modehuis op een dag een officiële klacht indient, sleept de fabrikant het modelabel zelf - preventief - voor de rechter.

Het Californische speelgoedbedrijf heeft een handtasje in het gamma met de naam ‘Pooey Puitton’. Het accessoire is bedrukt met kleurrijke icoontjes, die op het eerste gezicht doen denken aan de ‘LV’-initialen op een gelijkaardige tas van Louis Vuitton.

Volgens modesite The Fashion Law heeft Louis Vuitton achter de schermen reeds geprobeerd om de productie van ‘Pooey Puitton’ stop te zetten. Om juridische stappen van het luxelabel preventief te blokkeren, diende het speelgoedmerk vorige vrijdag een klacht in bij de federale rechtbank van Los Angeles.

Speelgoedmerk sleept Louis Vuitton voor de rechter
Het handtasje van Poopsie staat links. Het zit vol verrassingen en kost 79,99 euro (Dreamland)

Het claimt op voorhand dat geen enkele redelijke consument het handtasje in de vorm van een sympathiek drolletje zal verwarren met de dure lederwaren van Louis Vuitton en dat het product een eerlijke parodie is. Louis Vuitton-woordvoerder Jim Fingeroth zei afgelopen maandag dat de groep geen commentaar wilde geven op de aanklacht.

Poopsie: een hype

Poopsie-speelgoed is nieuw en combineert vijf hypes in één: slijm, eenhoorns, een lachend kakske, verzamelen en unboxing. Het concept? “Op voorhand weet je niet wat je koopt. Het begint met een doos vol verrassingen en eindigt met een eenhoorn die glitterslijm produceert”, klinkt het bij speelgoedketen Dreamland.

Corrigeer

Het beste van Enkel voor abonnees