Mode

Elodie Ouedraogo zet Antwerpen in de kijker als modehoofdstad

Elodie Ouedraogo zet Antwerpen in de kijker als modehoofdstad

Antwerpen wil zich in de toekomst nog meer profileren als modehoofdstad van Vlaanderen en heeft daarvoor de campagne ‘Dressed by Antwerp’ in het leven geroepen. Elodie Ouedraogo en Tom Smith zijn de eerste ambassadeurs.

De bedoeling is dat nationale en internationale bekendheden die sowieso vaak kledij van Antwerpse ontwerpers dragen, worden ingezet als ambassadeurs. De voormalig atlete en presentatrice Elodie Ouedraogo en Editors-frontman Tom Smith zijn de eersten die zich lieten strikken.

Antwerpen is als modestad onder meer bekend van de modeafdeling van de Koninklijke Academie voor Schone Kunsten, waar niet alleen de Antwerpse Zes uit voortkwamen maar recenter ook onder meer Demna Gvasalia (creatief directeur bij Balenciaga), Rushemy Botter en Lisi Herrebrugh (Nina Ricci) en Glenn Martens (Y/Project).

Voor de kledij voor de campagnebeelden van ‘Dressed by Antwerp’ werd een beroep gedaan op drie huidige studenten: de Belg Nick Haemels, de Duitse Julia Ballardt en de Chinese Shuting Qiu.

Elodie Ouedraogo zet Antwerpen in de kijker als modehoofdstad

‘Met deze campagne willen we het unieke verhaal van de Antwerpse modescène in de verf zetten en de Antwerpse mode nationaal én internationaal presenteren’, zegt schepen voor Marketing en Communicatie Claude Marinower (Open VLD).

‘We zijn op zoek gegaan naar grote namen in binnen- en buitenland met een hart voor deze stad, die al collectiestukken van Antwerpse ontwerpers in hun kleerkast hangen hadden en graag in Antwerpen komen shoppen. Zij vormen immers het levende bewijs van de nationale en internationale invloed van de Antwerpse mode.’

De campagne is vanaf vrijdag te zien op internationale luchthavens en treinstations waar toeristen en zakenreizigers passeren. Een gevelbrede banner in de Huidevetterstraat zorgt dan weer voor aanwezigheid van de campagne in het Antwerpse winkelhart.

Corrigeer

Het beste van Enkel voor abonnees