Mode

Zara experimenteert met gepersonaliseerd denim

Zara experimenteert met gepersonaliseerd denim

Foto: Zara

Het Spaanse Zara experimenteert met het personaliseren van denim om zijn klanten te behagen. Dat zegt Pablo Isla, CEO van de modeketen, tijdens de presentatie van de jaarresultaten.

De Spaanse modeketen gaat klanten de mogelijkheid geven om denim shorts, rokken en jassen te personaliseren met geborduurde teksten en dat zonder meerprijs. “Het idee komt van de klanten zelf’, zeggen vertegenwoordigers van het merk aan FashionNetwork. “Onze klanten willen zich onderscheiden en de vraag naar unieke kledingstukken is groot. Het past ook binnen onze strategie.” De optie ‘Zara Edited’ is enkel beschikbaar binnen de TRF-collectie en eenmaal een short of jas voorzien is van een persoonlijke boodschap, kan je hem niet meer omruilen.

Het experiment gaat van start op 27 maart en wordt voorlopig beperkt tot drie fysieke winkels in Amsterdam, Barcelona en het Italiaanse Milaan. Online en in de app is ‘Zara Edited’ ook beschikbaar in Spanje, Italië, het Verenigd Koninkrijk en Nederland. Of het experiment op termijn ook naar België komt, is voorlopig nog niet bekend.

Corrigeer

Het beste van Enkel voor abonnees