Celebs

Na alle lof, komt veel kritiek: beroemd Instagramaccount Diet Prada krijgt wind van voren

Na alle lof, komt veel kritiek: beroemd Instagramaccount Diet Prada krijgt wind van voren

Foto: *

Het Instagramaccount Diet Prada werd ooit bejubeld omdat het kopieergedrag van modehuizen onder de aandacht bracht, maar de laatste tijd staat er tussen de reacties veel kritiek te lezen omdat de toon een pak aanvallender is geworden. De meest recente post waarin de Kardashians vergeleken worden met ratten doet de hippe reputatie van weleer geen eer aan.

De voorbije weken zetten ze bij Diet Prada in de verf dat Kim Kardashian en haar halfzus Kylie Jenner klakkeloos nineties outfits kopiëren van het Britse topmodel Naomi Campbell. Daar bleef het niet bij: op het account verscheen ook een gemonteerd filmpje waarin het lijkt dat een boze Campbell Kardashian op haar plaats zet.

Vergeleken met ratten

Afgelopen donderdag bereikte de aanval op de beroemdheden volgens veel fans een absoluut dieptepunt. Diet Prada zag in de New Yorkse metro twee ratten lopen en filmde hoe ze van een oranje goedje smulden. De beestjes werden voor de gelegenheid Kim en Kylie genoemd, het oranje goedje kreeg de beschrijving ‘Naomi uit de jaren 90 op Pinterest’ mee. En toen kwam er een metrostel aan dat over de dieren reed. De bedachte naam voor het vervoermiddel? Naomi. “New York, je inspireert ons”, stond in het bijschrift te lezen.

 

Onrespectvol

Veel fans, zowel van de Kardashian-Jenner familie en het oude Diet Prada, reageren verontwaardigd op de video. “Dit is gewoon pestgedrag. Ik ben zeker dat jullie beter zijn dan dat”, schrijft iemand aan het adres van de paginabeheerders. “Hoe onrespectvol. Jullie moeten toch op z’n minst het fatsoen hebben om mensen te respecteren?”, laat een ander weten. “Jullie zijn blijkbaar vergeten dat Naomi een model is. Het is haar job om fantastische looks te tonen en veel mensen halen er inspiratie uit. Kim Kardashian heeft zelfs toegegeven dat Naomi haar idool is. Deze negatieve berichten beginnen saai te worden, we willen echt modenieuws!” Naast alle negatieve commentaren, kunnen ook veel volgers om de vergelijking lachen.

Corrigeer

Het beste van Enkel voor abonnees