Eva Daeleman krijgt kritiek na lancering campagnefilmpje: “Lekker, nog meer plastic!”

Eva Daeleman krijgt kritiek na lancering campagnefilmpje: “Lekker, nog meer plastic!”

Foto: VRT JOKKO

Bekend gezicht Eva Daeleman is een van de nieuwe ambassadrices van het merk Sportwater. In een campagnefilmpje op Instagram wordt het watermerk gecombineerd met Daelemans favoriete hobby: Stand-Up Paddling. Maar meteen na de lancering regende het negatieve reacties: fans vinden het ongepast dat ze reclame maakt voor water in plastic flesjes.

Eva Daeleman lijkt de kritiek zelf te laten passeren. Ze schrijft enkel dat de flesjes na gebruik in de vuilnisbak horen. “De campagne gaat over vitaliteit en bewegen, en mensen aanzetten tot vertragen”, klinkt het.

Toch komen er op het profiel van Daeleman heel wat negatieve reacties binnen. “Ik vind het heel jammer dat je mensen aanspoort om plastic flesjes te kopen. Ik mis je anders zo groene mindset”, schrijft een fan. “Lekker nog meer plastic! Laten we er reclame voor maken #plasticsoup #plasticsoupfoundation”, klinkt het nog.

Lees hieronder verder

Ook onder het bericht waar Daeleman vorig jaar de Dopper (een herbruikbare drinkfles, red.) aanprees, krijgt ze nu kritiek. Verder delen ook het watermerk zelf en de Nederlandse ambassadrice Fajah Lourens in de virtuele klappen.

De commentaarsectie onder het bewuste campagnefilmpje werd ondertussen afgesloten.

Corrigeer

NIEUWS

Het beste van Enkel voor abonnees