In volle verkiezingsstrijd maakt Marc Descheemaecker (N-VA) reclame voor toiletpotten: “Dit is op het randje”

In volle verkiezingsstrijd maakt Marc Descheemaecker (N-VA) reclame voor toiletpotten: “Dit is op het randje”

Foto: BELGA

Voetbalspelers of sterrenchefs die hun gezicht lenen aan een merk, dat hadden we al gezien. Maar dat N-VA-lijstduwer voor Europa Marc Descheemaecker in volle verkiezingscampagne plots te zien is op een toilet van Geberit, dat is toch wel opvallend.

In volle verkiezingsstrijd maakt Marc Descheemaecker (N-VA) reclame voor toiletpotten: “Dit is op het randje”

Proper, niet proper? Politicoloog Carl Devos (UGent) houdt het op: doe maar niet. “Als een campagne de boodschap van een politicus kan versterken, kan het misschien wel. Bijvoorbeeld een politicus die beleid voert op duurzaamheid, die in een campagne voor een duurzaam product optreedt. Maar het is op het randje. Wat als die verkozen wordt, en als beleidsmaker een privébedrijf voortrekt?” Toch wil Devos de redenering niet te ver trekken. “Er zijn veel ondernemers die opkomen in de politiek, je mag dat niet in het absurde trekken en alle ondernemers buiten houden.”

Geberit zelf zegt dat ze de affiches met verschillende BV’s hebben gedrukt en dat die van Descheemaecker niet voor het grote publiek bedoeld was.

Corrigeer
Meest bekeken politici:
Of zoek op naam van de politicus:

POPULAIRE VIDEO'S

Het beste van Enkel voor abonnees