In Instagram-museum Smile Safari ben je zelf de bezienswaardigheid

Met enkele voorbeelden uit het buitenland toont Smile Safari met welke beelden je een Instagram-museum kunt verlaten. Foto: rv

Brussel -

Dit najaar opent het Instagram-museum Smile Safari de deuren op de site van Tour & Taxis. Bezoekers kunnen in een van de 30 kamers de perfecte foto nemen om daarna op sociale media te plaatsen.

Het fenomeen komt overgewaaid uit de Verenigde Staten, waar al verschillende Instagram-museums bestaan.

In Instagram-museum Smile Safari ben je zelf de bezienswaardigheid
Foto: rv

“Ik heb het fenomeen in Los Angeles ontdekt”, vertelt initiatiefnemer Hannes Coudenys van marketingbureau Hurae. “Bij de Paul Smith-winkel in Los Angeles stonden rijen mensen aan te schuiven, niet om de winkel binnen te gaan, maar om een selfie te nemen bij de roze gevel van de winkel. Daarna ontsproten er in de Verenigde Staten meerdere Instagram-projecten, maar Europa bleef uit. Daarom ben ik hier zelf mee gestart.”

In Instagram-museum Smile Safari ben je zelf de bezienswaardigheid
Foto: rv

Coudenys stampte het concept samen met het activatiebureau CityCubes uit de grond. Concreet zullen in Tour & Taxis een dertigtal kamers op een creatieve manier ingericht worden.

3D-ervaringen

“Sommige kamers zullen enkel een originele muurtekening hebben, in andere zijn er 3D-ervaringen te beleven. Het belangrijkste is dat bezoekers er de perfecte selfie kunnen nemen. Heel wat personen selecteren hun reisbestemming op de foto's die ze er kunnen nemen. Vanuit die insteek hebben we de kamers gedecoreerd. Zo zullen bezoekers op een reusachtige golf kunnen surfen, kunnen ze schommelen tussen de plantenpracht in de jungle of kunnen ze zich in de kleurenpracht van een ballenbad begeven.”

Dat iedereen dezelfde foto neemt, hoeft geen probleem te zijn.

Grand Canyon

“Mensen gaan daar trouwens vooral naar op zoek. Aan de Grand Canyon nemen bezoekers ook op exact dezelfde plaats foto's. De foto zelf is belangrijk, maar nog belangrijk is dat de bezoekers plezier beleven in de kamers. Om de inkleding daarvan te bekostigen, hebben we een beroep gedaan op enkele partners die hun naam verbinden aan een van de kamers. Zo hebben bijvoorbeeld Coca Cola, Audi en andere grote merken meteen toegezegd.”

In Instagram-museum Smile Safari ben je zelf de bezienswaardigheid
Foto: rv

Smile Safari wil ook events organiseren rond mediagebruik en fotografie en zal meet & greets houden met beroemde YouTubers.

“Daarnaast kunnen bezoekers in de bar met wifi foto's op sociale media plaatsen en met elkaar in contact komen. Smile Safari moet een totaalervaring worden.”

Het Instagram-museum opent de deuren op 2 oktober. Volwassenen betalen 20 euro voor een ticket, wie geen zestien is, kan voor 16 euro binnen.

Corrigeer

IN HET NIEUWS

Verkiezingen in jouw gemeente:

POPULAIRE VIDEO'S

Het beste van Enkel voor abonnees