Influencer met meer dan 2,6 miljoen volgers uitgelachen, nadat ze nog geen 36 T-shirts verkocht kreeg: “Mijn hart breekt”

Influencer met meer dan 2,6 miljoen volgers uitgelachen, nadat ze nog geen 36 T-shirts verkocht kreeg: “Mijn hart breekt”

Het verhaal van een influencer op Instagram maakt online de tongen los. De 18-jarige Ariana ’Arii’ Renee mag dan wel miljoenen volgers hebben, ze was niet in staat om 36 t-shirts te verkopen. “Mijn hart is gebroken”, schreef ze in een emotionele reactie, die op heel wat hoongelach kan rekenen.

Influencer met meer dan 2,6 miljoen volgers uitgelachen, nadat ze nog geen 36 T-shirts verkocht kreeg: “Mijn hart breekt”
Eén van de truien uit haar lijn. Foto: Instagram

In een emotioneel bericht, dat is verwijderd maar nog online rondzwerft, vertelt Ariana ’Arii’ Renee hoe ze een modemerk probeerde op te tuigen. Daarvoor moest ze aan een kledingfabrikant laten zien dat ze – om te beginnen – de eerste 36 shirts wel verkocht kon krijgen. Een gemakkelijke opdracht zou je denken, want Arii heeft maar liefst 2,6 miljoen volgers.

Nog geen 36 verkocht

Maar in die miljoenen mensen waren er nog geen 36 te vinden die haar t-shirt wilden kopen. “Mijn hart breekt terwijl ik dit bericht schrijf”, zegt Arii nu. “Ik heb mijn ziel en zaligheid gegeven, een fotograaf en een visagist ingevlogen, weken gewerkt, promo’s gemaakt en een gigantische studio ingehuurd.” Maar het mocht niet baten. “Mensen zeiden dat ze het geweldig vonden. En dat ze het gingen kopen. Niemand hield zijn woord.”

De kledingfabrikant heeft zich nu teruggetrokken. Arii stuurde nog pr-berichtjes naar vrienden en smeekte om haar bericht te delen, maar moest pijnlijk vaststellen dat ze “irrelevant” is geworden. Arii sluit haar bericht af door te stellen dat ’dit niet het einde van het merk is’. Ze is vastbesloten om opnieuw te beginnen. “Dit is een wake-up call, om nooit op te geven en harder dan ooit te werken!”

(De tekst gaat verder onder de foto.)

Dit bericht bekijken op Instagram

prom 🖤

Een bericht gedeeld door arii (@arii) op

Niet authentiek

Haar teleurstelling doet een discussie over marketing en sociale media oplaaien. We zien de ene na de andere succesvolle influencer die de wereld over reist door enkel wat foto’s te plaatsen op toeristische hotspots te plaatsen. Maar hier wordt de andere kant van de medaille getoond.

“De waarheid is dat haar volgers niet d’r klanten zijn”, concludeert iemand. “Begrijpen wie je klanten zijn, en wat ze van je willen, is de sleutel tot succes.” Volgens anderen zijn haar kleren niet authentiek genoeg. Anderen vinden dat de kleren niet bij haar volgers passen, dat ze zelf te weinig reclame maakte, of dat ze “haar geld gewoon dom heeft besteed”.

Corrigeer

RECENT NIEUWS

POPULAIRE VIDEO'S

Het beste van Enkel voor abonnees