Instagramfenoneem Flo Windey presenteert ‘Flowjob’

StuBru maakt YouTube-reeks over seks

StuBru maakt YouTube-reeks over seks

Foto: Studio Brussel

Instagramfenomeen Flo Windey (24) nodigt vanaf 4 september bekende en onbekende gasten uit om over seks te praten in Flowjob, een vierdelige videoreeks voor Studio Brussel op YouTube. Het wordt geen les seksuele opvoeding, wel komen verhalen en ervaringen aan bod. De goede én de slechte.

“We willen minder makkelijke onderwerpen rond seks aan bod laten komen, zodat mensen er makkelijker over gaan spreken”, zegt Brecht Vaes, digitaal coördinator bij Studio Brussel. “De reeks kwam er door Flo zelf, die op haar Instagram aan haar volgers vroeg met welke vragen zij zitten over seks. Ze werd overspoeld. Vanuit die vragen en thema’s is de reeks van vijf afleveringen ontstaan. Elke woensdagnamiddag verschijnt er een op YouTube. Op de radio en de website gaan we door op de thema’s en de reacties van de mensen.” Voor de reeks werkt Studio Brussel ook samen met WAT WAT, een organisatie die jongeren ondersteunt in hun identiteitsontwikkeling.

Studio Brussel zet duidelijk meer en meer in op YouTube. Begin dit jaar stopte presentatrice Linde Merckpoel nog met radio om fulltime te vloggen. “Met StuBru hebben we als doelpubliek luisteraars tussen 18 en 44, YouTube is het uitgelezen platform om ons jongste publiek van 18 tot 24 jaar te bereiken”, aldus Vaes. En ook de andere VRT-merken springen op de kar. Ketnet postte al ASMR-video’s en na de zomer start jeugdjournaal Karrewiet een eigen YouTube-kanaal.

Wie naar de filmpjes kijkt, komt ook advertenties tegen. Maar VRT-woordvoerder Hans Van Goethem benadrukt dat de zender geen advertentie-inkomsten haalt uit de video’s. YouTube kan zelf nog altijd advertenties tonen op basis van het surfgedrag van de kijker.

Corrigeer

IN HET NIEUWS

POPULAIRE VIDEO'S

Het beste van Enkel voor abonnees