Alsof het noodlot ermee gemoeid: brand in huisnummer dertien... op vrijdag de dertiende

Alsof het noodlot ermee gemoeid: brand in huisnummer dertien... op vrijdag de dertiende

De brandweer kon de schade beperken. Foto: bfs

Sint-Gillis-Waas / Stekene -

In een halfopen woning in de Kwakkelstraat met huisnummer dertien, op de grens tussen Kemzeke en Sint-Pauwels, brak net op ongeluksdag vrijdag de dertiende brand uit.

Het was een van de gezinsleden die kort na 3 uur wakker werd en een sterke brandgeur rook. Op dat moment was er in het huis ook al een lichte rookontwikkeling. De brandweer kon de vuurhaard snel vinden. Er bleek een kortsluiting ontstaan te zijn aan een koelkast. De brand bleef beperkt en kon snel geblust worden met een CO2-blusser. Daardoor bleef de omvang van de schade in de woning binnen de perken. Het huis werd wel grondig verlucht.

Volgens de brandweer heeft het gezin veel geluk gehad dat er iemand wakker was geworden die meteen alarm kon slaan. Het huis bleek nog niet uitgerust te zijn met rookmelders. De toestellen waren wel al gekocht maar nog niet bevestigd.

Corrigeer

IN HET NIEUWS

Verkiezingen in jouw gemeente:

POPULAIRE VIDEO'S

Het beste van Enkel voor abonnees