Totale promotiecampagne kost 50.000 euro

Stad Gent schakelt Jani Kazaltzis in om shoppers naar Gent lokken

Stad Gent schakelt Jani Kazaltzis in om shoppers naar Gent lokken
Gent -

De Stad schakelt niemand minder dan Jani Kazaltzis in om shoppers naar Gent te lokken tijdens het Weekend van de Klant. Prijskaartje voor de volledige promotiecampagne: 50.000 euro.

Zaterdag 5 en zondag 6 oktober moeten topdagen worden voor toeristen en koopjes­jagers. Dan is het Weekend van de Klant, een initiatief van Unizo en Comeos. Om zo veel mogelijk shoppers naar de binnenstad te lokken, worden de grote middelen ingezet.

Advertenties, acties op sociale media en … filmpjes met Jani Kazaltzis, de bekende stylist die op televisie Vlaamse kleerkasten fileert. In het filmpje tonen bekende Gentenaars, zoals theatermaakster Pascale Platel, hun favoriete winkels. Shoppers maken dan weer kans op een persoonlijke styling.

Breed publiek

“Jani spreekt een breed publiek aan”, zegt Bart Ingelbrecht van Puur Gent, de stadsorganisatie die trekker is. “Hij heeft nog maar weinig rond Gent gedaan. We zijn voortdurend op zoek naar nieuwe invalshoeken om Gent op de kaart te zetten als winkelstad.”

De volledige campagne kost 50.000 euro. Hetzelfde bedrag als vorig jaar, toen Gent gaststad was. “Er is nog altijd die foute perceptie dat de binnenstad niet bereikbaar is voor shoppers”, zegt schepen van Middenstand Sofie Bracke (Open VLD). “Dat is gebleken uit de evaluatie van het circulatieplan. Dit soort campagnes kan dat beeld de wereld uit helpen.”

Stad Gent schakelt Jani Kazaltzis in om shoppers naar Gent lokken
Corrigeer

Auto's in de kijker

Vastgoed

Jobs in de regio