Netflix zorgt voor meer vrouwen tijdens F1-races

Netflix zorgt voor meer vrouwen tijdens F1-races

Vrouwen gaan vaker dan vroeger met hun man mee naar F1-races Foto: Mexico GP - Twitter

Volgens de organisatoren van de GP van Mexico is de ticketverkoop gevoelig gestegen dankzij de Netflix-reeks ‘Drive to survive.’ Opvallend was ook dat er vooral een stijging van de vrouwelijke fans was waar te nemen.

Dit jaar mochten ze in Mexico ongeveer 30 procent meer vrouwelijke fans begroeten dan in 2018. Volgens organisator Alejandro Soberon was dat een direct effect van de Netflix-serie Drive to survive die eerder dit jaar uitkwam. 'Ik denk dat de serie vooral effect had op dames die dit raceconcept erg saai vonden totdat ze ontdekten dat er ook drama achter zat, een ander verhaal. En ik denk dat dat heeft geholpen', aldus Soberon. 

'Veel van de mannen die vroeger alleen kwamen, hebben nu een probleem. Vroeger was het een vrij weekend en misschien is het dat nu niet meer omdat hun dames misschien zeggen: "Hé, ik ga ook mee!"'

De organisator van de GP van de Verenigde Staten, Bobby Epstein, heeft ook al laten weten dat het effect van de Netflix-reeks duidelijk voelbaar is in de ticketverkoop. Soberon vindt dat de reeks kwalitatief erg goed was omdat ze ook de menselijke kant van het F1-circus laat zien.

Na een analyse van het evenement en de demografie van de ticketverkoop weet de organisator precies wat de ticketverkoop drijft. 'We weten precies wie de tickets koopt, we kennen het geslacht, de leeftijd en waar ze vandaan komen. We onderzoeken dat, we denken dat het fundamenteel is in deze business', voegt Soberon eraan toe. 'We hebben het getest en het is direct gerelateerd aan de Netflix-serie.'

Meer F1-nieuws op F1journaal.be:

 

Corrigeer

Het Nieuwsblad biedt meer dan 1.000 reeksen in 12 sporten aan. Zoek hierboven de uitslagen van uw favoriete club of surf naar onze uitslagenpagina.