Het etiket van wijn zegt niet alles: onze wijnkenner fronst zijn wenkbrauwen

Het etiket van wijn zegt niet alles: onze wijnkenner fronst zijn wenkbrauwen

Wijn draait steeds meer om marketing. Want hoe kun je je als producent onderscheiden en springt jouw wijn in het oog tussen die vele honderden andere exemplaren op het schap? Een aparte fles, een blitse kleur of een tot de verbeelding sprekend etiket? Niks mis mee, want wijn moet verkocht worden. Als er maar kwaliteit in de fles schuilt en – al even belangrijk – het etiket geen loopje met de waarheid neemt. Wij plukten vier opvallende labels uit het rek en fronsten toch even de wenkbrauwen.

Entrecôte, Gourmet Père & Fils

Frankrijk

Alcoholgehalte: 13,5 % vol.

Prijs: 5,99 euro.

Te koop bij: Carrefour Market.

7/10

Een wijn met het label “Entrecôte”, van Grands Chais de France, een Franse gigant ...

Slimmer Leven - Eten & Drinken