Mode

TREND. Punk’s not dead

TREND. Punk’s not dead

Stoere legerlaarzen, rode ruitjesprint, zwarte oogschaduw, veel leder en gekleurd haar. Punk maakt een revival en nagenoeg alle attributen van de punkcultuur passeren de revue bij Gucci, Alexander McQueen, Balmain, Simone Rocha, Versace …

De rebelse punkcultuur diende als één van de belangrijkste inspiratiebronnen voor modehuizen uit Parijs, Milaan, Londen en New York. De internationale catwalks werden onder de voet gelopen door een parade aan zwartgeklede, in het leder gestopte modellen, beladen met spikes, kettingen, gedeconstrueerde kledij en met legerlaarzen aan de voeten.

TREND. Punk’s not dead
Vlnr: Balmain, Simone Rocha, Jeremy Scott en Alexander McQueen Foto: Catwalk Pictures

Het zit hem in de details. Ook de beautywereld heeft de punkstijl herontdekt. Met geverfde lokken, in zwart, wit, rood of groen, of met hier en daar een vleugje kleur in de lokken en zwartomrande ogen verleen je jezelf in een oogwenk het gewenste rebelse uiterlijk. Subtiel hoeft zeker niet. Ook niet wat accessoires betreft. Leef je uit met rijen oorbellen, schakelkettingen en lederen polsbanden.

TREND. Punk’s not dead
Vlnr: Anna Sui, Alexander McQueen en Hermès Foto: Catwalk Pictures

Shopping? Zwarte jurk met tule - 530 euro - Pinko, geruit overhemd - 49,99 euro - Mango, zwart t-shirt - 125 euro - Zadig & Voltaire, zwart, lederen jasje - 120 euro - Colourful Rebel, zwarte veterlaarzen - 240 euro - Dune London, zwarte, bedrukte enkellaarzen - 146,99 euro - Sacha, zilveren schakelketting - 25 euro - New Look, zwarte handtas - 368 euro - The Kooples - zwarte, lederen broek - 269 euro - Esprit, geruite broek - 25,99 euro - Mango

TREND. Punk’s not dead
Corrigeer

Het beste van Enkel voor abonnees