Buren mogen niet in hun tuin door brand bij Frituur bij Sigrid

Buren mogen niet in hun tuin door brand bij Frituur bij Sigrid

Omdat er asbest was vrijgekomen, werd er een perimeter ingesteld. Foto: Ruben De Keyzer

Boutersem -

Brandweerpost Tienen is zondagnamiddag uitgerukt voor een brand aan Frituur bij Sigrid. De opslagplaats stond in lichterlaaie, waaronder de dakbedekking met asbest. Uit veiligheidsoverweging mogen omwonenden hun tuin niet betreden.

De brandweer werd verwittigd om kwart voor vier. “De brand is ontstaan in de opslagplaats van de frituur”, luidt het bij brandweer Tienen. “De opslagplaats brandde helemaal uit. Er is ...