Mode

Ook de modeweek in Milaan gaat digitaal

Ook de modeweek in Milaan gaat digitaal

Foto: REUTERS

Geen volgepropte zitjes op de eerste rij of drukke, overbevolkte backstages. De modeweek van Milaan zal in juli enkel digitaal te volgen zijn. Eerst stelde de organisatie het evenement al met een maand uit, en nu kondigt het in navolging van Londen en Shanghai zijn allereerste digitale modeweek aan.

De Camera Nazionale della Moda Italiana, die de Milanese modeweken organiseert, heeft op zijn website aangekondigd dat de komende modeweek enkel digitaal te volgen zal zijn op zijn digitale kanalen. Hiermee treedt Milaan in de voetsporen van Shanghai, die in april al compleet digitaal ging, en Helsinki en Londen, die dit in juni en juli ook zullen doen.

“Het concept van de digitale modeweek wijkt af van een normale modeweek”, vertelde Carlo Capasa, voorzitter van Camera della Moda aan de Amerikaanse Vogue. “Alle deelnemers zijn vrij om zelf te kiezen wat ze precies willen tonen. Dat kan een traditionele catwalkshow, een interview, een video … zijn. De deelnemers krijgen tot vijftien minuten tijd die ze naar keuze invullen.”

Carlo Capasa benadrukt dat de collecties die tijdens Milano Digital Fashion Week getoond zullen worden kleiner zullen zijn omdat kledingfabrieken een tijdlang gesloten bleven. “Kleiner, maar niet minder significant”, benadrukt hij. “Vandaag zijn kleinere collecties misschien wel beter. Wij hopen dat we hiermee uiteindelijk duurzamer gedrag teweeg kunnen brengen.”

Milano Digital Fashion Week zal doorgaan van 14 tot en met 17 juli en mee te volgen zijn op de website en alle sociale media van de organisator: Instagram, Twitter, Facebook, LinkedIn, Weibo en Youtube.

Corrigeer

Het beste van Enkel voor abonnees