Barbecue veroorzaakt zware haagbrand maar huis blijft gespaard

Barbecue veroorzaakt zware haagbrand maar huis blijft gespaard

Omdat er redelijk wat brandafval op straat was beland, moest de brandweer het wegdek nog grondig reinigen. Foto: jve

Blankenberge -

Een zware brand heeft maandag rond 14 uur een haag in lichterlaaie gezet in de Scharebrugstraat in Blankenberge. In de tuin van een woning was een barbecue aan de gang toen de hitte van het toestel oversloeg op een hoge haag. Die vatte meteen vuur. De brand vernielde ook enkele tuinmeubelen, maar het huis en de bewoners bleven gespaard.

Een zware brand heeft maandag rond 14 uur een haag in lichterlaaie gezet in de Scharebrugstraat in Blankenberge. In de tuin van een woning was een barbecue aan de gang toen de hitte van het toestel oversloeg ...