Vlaams Belang gaf in mei meer dan 100.000 euro uit aan advertenties op Facebook

Vlaams Belang gaf in mei meer dan 100.000 euro uit aan advertenties op Facebook

Foto: Photo News

Vlaams Belang heeft in de maand mei meer dan 100.000 euro uitgegeven aan publiciteit op Facebook. Dat blijkt uit het verslag van de betaalde boodschappen op de site.

Het is bekend dat Vlaams Belang niet op een euro kijkt voor publiciteit via de sociale media. Van 2 tot 31 mei gaf de extreemrechtse partij 107.347 euro uit aan 102 boodschappen. Daar komen nog de boodschappen bij van voorzitter Tom Van Grieken (18.795 euro), Europees parlementslid Tom Vandendriessche (4.136 euro), Vlaams Belang Brussel (3.981 euro) en een Franstalige webpagina genaamd “Vlaams Belang - nos gens d’abord” (3.352 euro).

Na Vlaams Belang volgen op ruime afstand N-VA en PVDA. De Vlaams-nationalisten gaven tijdens dezelfde periode 37.836 euro uit voor 72 boodschappen. Daar komen nog de boodschappen bij voor rekening van voorzitter Bart De Wever (4.701 euro), Vlaams minister-president Jan Jambon (3.374 euro) en Kamerlid Theo Francken (2.123 euro).

De communisten waren goed voor 50.000 euro aan uitgaven, waarvan 24.611 euro voor 71 boodschappen van PVDA, 21.261 euro voor 58 boodschappen voor voorzitter Peter Mertens, 8.029 euro voor 47 PTB-boodschappen en 4.862 euro voor 32 boodschappen van jongerenafdeling Comac.

Ook SP.A-voorzitter Conner Rousseau (29.774 euro) en zijn MR-collega Georges-Louis Bouchez (10.656 euro) scoren hoog.

Corrigeer

NIEUWS