De Romeo’s zamelen 12.500 euro in voor Make-A-Wish met frikandellenactie: “500 kilometer worst verkocht”

De Romeo’s zamelen 12.500 euro in voor Make-A-Wish met frikandellenactie: “500 kilometer worst verkocht”

Foto: rr

Wat frikandellen al niet kunnen doen. De Romeo’s zamelden met hun Frikandel XXL 12.500 euro in voor Make-A-Wish. Gunther Levi, Chris Van Tongelen en Davy Gilles zijn de cheque donderdag gaan afgeven bij het goede doel. “We blijven onze centen doneren.”

Voor het eerst sinds de corona-quarantaine zagen de drie Romeo’s elkaar weer in het echt. Ze mochten de cheque van 12.500 euro overhandigen aan Make-A-Wish. Dat goede doel zet zich in om wensen te vervullen van kinderen met een levensbedreigende ziekte. Met hun groot uitgevallen frikandellen zamelen De Romeo’s al sinds 2018 geld in voor Make-A-Wish. Dit jaar konden ze 1.000 euro extra schenken door de goede verkoop. “Het afgelopen jaar zijn er in de Belgische frituren zo’n 1,5 miljoen stuk verkocht van onze Romeo’s Frikandel XXL”, zeggen ze. “Goed voor 500 kilometer worst. We willen graag iedereen bedanken die daaraan heeft meegewerkt. Ook het komende jaar blijven we de trotse ambassadeurs van onze eigen frikandel. We blijven onze centen doneren.”

Stem jouw favoriete frituur tot de Beste Frituur van Vlaanderen via de gratis app van Het Nieuwsblad

Het stuk frituurvlees ligt al drie jaar in de toonbank bij frituristen in het hele land. “In totaal zijn er al meer dan vier miljoen verkocht”, zegt Paul-Emmanuel Vanreusel, van producent Vanreusel. “Tijdens de voorbije lockdown-periode was er een opmerkelijke verkoopstijging, die nog steeds aanhoudt.”

Ook bij Make-A-Wish zelf zijn ze blij met de financiële steun. “De centen kunnen we goed gebruiken om het leed te verzachten en nog meer dromen van kinderen met een levensbedreigende ziekte te laten uitkomen.”

BEKIJK OOK. Voor eens en voor altijd: wat zit er nu écht in een frikandel?

Corrigeer

NIEUWS